Σάββατο 4 Οκτωβρίου 2008

Νέα βιβλία

Stephen Hawking, Το χρονικό του χρόνου
Κάτοπτρο 2000
Ξεφυλλίζοντας προχθές τα δελτία του ΤΕΕ που είχαν συγκεντρωθεί από το καλοκαίρι, έμαθα για το βιβλίο του συναδέλφου αρχιτέκτονα μηχανικού Γιώργου Μπαλτογιάννη με τίτλο , Ιερή αστρονομία, Έσοπτρον 2008.
Όπως αναφέρεται στην εισαγωγή του βιβλίου, κάθε βράδυ πάνω από τη Γη μας, κυριαρχεί ο ουράνιος θόλος, που όποιος τον κατέχει γίνεται αυτομάτως " Κυρίαρχος της Γης ".
Στο βιβλίο εξετάζεται πως η εξάπλωση του Ελληνισμού πάνω στο γεωγραφικό χώρο ήταν αποτέλεσμα της κατάκτησης του αστρικού θόλου, γεγονός που έδωσε στον Έλληνα το πλεονέκτημα ν' αποκτήσει μια γεωστρατηγική λογική.
" Όλ' αυτά, όπως εύκολα μπορεί ν' αντιληφθεί κάποιος, έχουν συμβεί σ' ένα βάθος χρόνου κι εμείς σήμερα είμαστε απροετοίμαστοι να κατανοήσουμε τη σημασία τους, καθώς η γνώση της λειτουργίας του ουράνιου θόλου είναι ένα θέμα που παρακάμπτεται στη σύγχρονη εκπαίδευση κι αυτομάτως μεταπηδούμε στο διάστημα, αγνοώντας ότι οι σύγχρονες διαστημικές επιτυχίες μας στηρίζονται ακόμη στη λειτουργία του αρχαίου ουράνιου θόλου.
Πρόκειται για μια μακραίωνη εργασία, που επιτελέστηκε από πολλούς Έλληνες αστρονόμους, από τους οποίους εμείς σήμερα γνωρίζουμε μόνο τους 188. Είναι ωστόσο εφικτό ν' αποκτήσουμε μια ολοκληρωμένη παιδεία ξεκινώντας από την απλή λογική. Στη διάρκεια όμως της μελέτης θα προχωρούμε σφαιρικά γύρω από τη γνώση, λόγω του ότι ο κόσμος των αρχαίων είναι πολυδιάστατος και κάθε κατάκτησή τους προεκτεινόταν κι εφαρμοζόταν και στην κοινωνική ζωή. "
Όλα δείχνουν ότι πρόκειται για ένα πολύ ενδιαφέρον βιβλίο. Θέλω να γράψω για τις απαρχές τις αστρονομίας κι είχα στοιχεία μόνο για τους Μάγια, τους Βαβυλώνιους, τους Αιγύπτιους. Θα έλεγα ότι είναι ένα βιβλίο που χρειαζόμουν και χαίρομαι που έμαθα γι' αυτό. Ανάλογα είχε συμβεί πριν λίγες μέρες, που χαζεύοντας στο βιβλιοπωλείο βρήκα ένα βιβλίο για τους αστερισμούς για τους οποίους θέλω να γράψω επίσης.
Την επόμενη βδομάδα θα πάω στο βιβλιοπωλείο να πάρω το βιβλίο του Χριστιανισμού που έχει έλθει. Επειδή το βιβλίο του συναδέλφου είναι καινούργιο, ίσως το βρω. Διαφορετικά θα πρέπει να το παραγγείλω.
Νομίζω ότι όταν διαβάσω και το βιβλίο των μάγων και το βιβλίο του Π. Λεκατσά για την ψυχή που δεν έχω πάρει ακόμα, όλες αυτές οι αρχαίες γνώσεις θα συνδυαστούν και θ' αποκαλύψουν πολλές από τις αιτίες για τις οποίες οι ιερείς και οι μάγοι κατείχαν εξουσίες στην αρχαιότητα, τον μεσαίωνα αλλά και στην εποχή μας.
Αυτές τις μέρες διαβάζω το βιβλίο για την τηλεπάθεια του Γιώργη Καραφουλίδη όπου ο συγγραφέας γράφει ότι είναι μια εγγενής ιδιότητα του ανθρώπου κι εκδηλώνεται πολύ συχνά μεταξύ ανθρώπων που είναι συνδεδεμένοι με μιά σχέση : τα δίδυμα αδέλφια, οι μητέρες με τα παιδιά τους, οι ερωτευμένοι, οι παιδικοί φίλοι, μπορούν εύκολα να μαντέψουν ο ένας τη σκέψη του άλλου.
Η σκέψη δηλαδή μεταβιβάζεται και τα μέντιουμ δεν είναι παρά άτομα εξασκημένα να διαβάζουν τη σκέψη. Γι' αυτό το λόγο, διαβάζουν μόνο τις σκέψεις που έχουν ήδη γίνει, δεν μπορούν να προβλέψουν το μέλλον γιατί δεν έχουν γίνει ακόμα οι σκέψεις που το αφορούν.
Ο συγγραφέας εξηγεί ότι η μεταβίβαση της σκέψης δεν επηρεάζεται από την απόσταση, - θα έπρεπε όμως μια και πρόκειται για κυματική κίνηση - κι αναφέρει ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για το Μαντείο των Δελφών όπου η Πυθία ήξερε τι σκεφτόταν ο - ενδιαφερόμενος για τον χρησμό - Βασιλιάς Κροίσος της Λυδίας και φυσικά τον εντυπωσίασε με την απάντησή της.

Stephen Hawking, Το σύμπαν σ' ένα καρυδότσουφλο
Μία άλλη εντυπωσιακή παράγραφος είναι ότι τα μαλλιά μας λειτουργούν σαν κεραίες εκπομπής και λήψης κυμάτων α στα οποία εκπέμπεται η σκέψη και γι' αυτό το λόγο οι μοναχοί στο Θιβέτ οι οποίοι δεν θέλουν ν' ανταλλάσουν μυνήματα με τον έξω κόσμο δεν αφήνουν πάνω τους ούτε τρίχα !
Με συστηματική άσκηση αναφέρει ο συγγραφέας, ο καθένας γίνεται ικανός να υποκλέψει τη σκέψη του άλλου κι ότι οι μυστικές υπηρεσίες έχουν προ πολλού ανακαλύψει ότι ο ιδανικός κατάσκοπος θα μπορούσε να είναι αυτός που μεταδίδει τις πληροφορίες και τα μυνήματά του μόνο με τη σκέψη κι όχι μ' οποιοδήποτε άλλο μέσο επικοινωνίας. Επομένως, η εκπαίδευση του τέλειου κατάσκοπου περιλαμβάνει και την τηλεπάθεια.
" Οι νεότερες έρευνες " γράφει, " έχουν δείξει ότι η ανθρώπινη συναίσθηση μπορεί να παραλύσει ή να επηρεασθεί προς μία κατεύθυνση με τηλεπαθητικούς τρόπους. Η ανάγνωση των σκέψεων επιτρέπει τον ολικό έλεγχο των σκέψεων, δηλαδή την αναγνώριση του σκοπού ενός ανθρώπου πριν από την πραγματοποίησή του.
Υπάρχουν ήδη αρκετές αποδείξεις ότι είναι τεχνικώς δυνατό να μεταδίδουμε κύματα σκέψης και να τα ενισχύουμε κατά βούληση ενώ συσκευές ελέγχου σκέψης βρίσκονται ήδη στο στάδιο ανάπτυξης. Ο τελικός σκοπός αυτής της εξέλιξης είναι χωρίς αμφιβολία ο τεχνικός έλεγχος της σκέψης οποιουδήποτε ανθρώπου κι ο συνεχής τεχνικός εξ αποστάσεως έλεγχος των σκέψεων ορισμένων ανθρώπων.
Εξέχοντες πολιτικοί και στρατιωτικοί αλλά κι ο κοινός άνθρωπος, θ' αντιμετωπίζουν στο μέλλον το πρόβλημα να προστατευθούν αποτελεσματικά από τηλεπαθητικές επεμβάσεις στην εσωτερική τους ζωή που περιορίζουν την ελευθερία των αποφάσεών τους. Θα πρέπει άραγε στο μέλλον οι αρχιτέκτονες να φτιάχνουν σπίτια προστατευμένα από την τηλεπάθεια ; "
Με πολλαπλές μονωτικές στρώσεις θα έλεγα... Αλλά ο συγγραφέας αφιερώνει μιά σελίδα για την προστασία από την υποκλοπή σκέψης :
" Κάθε άνθρωπος " γράφει, " είναι το άτομο εκείνο που επηρεάζει πιο σταθερά το δικό του νοητικό σώμα. Οι άλλοι θα το επηρεάσουν περιστασιακά, ενώ ο ίδιος το επηρεάζει μονιμότερα. Ο ομιλητής τον οποίο ακούει, ο συγγραφέας του οποίου διαβάζει το βιβλίο, επηρεάζει το νοητικό του σώμα. Αλλά αυτά δεν είναι παρά απλά περιστατικά στη ζωή του. Αυτός είναι ένας μόνιμος παράγοντας. Η δική του επιρροή πάνω στη σύνθεση του νοητικού του σώματος είναι πολύ πιο ισχυρή απ' οποιουδήποτε άλλου κι ο ίδιος διαμορφώνει τη συνηθισμένη κραδασμική συχνότητα του νου του. Οι σκέψεις που δεν εναρμονίζονται μ' αυτή τη συχνότητα, παραμερίζονται όταν τον αγγίξουν.
Αν ένας άνθρωπος σκέφτεται την αλήθεια, ένα ψέμα δεν μπορεί να κατοικήσει στο νου του. Αν σκέφτεται την αγάπη, το μίσος δεν μπορεί να τον ταράξει. Αν σκέφτεται τη σοφία, η άγνοια δεν μπορεί να τον παραλύσει. Αυτό είναι το πρακτικό μάθημα. Έτσι υπάρχει ασφάλεια και πραγματική δύναμη. Στο νου δεν πρέπει να επιτρέπεται να παραμένει ακαλλιέργητος, γιατί τότε κάθε σπέρμα σκέψης μπορεί να ριζώσει και ν' αναπτυχθεί. Δεν πρέπει να του επιτρέπεται να υφίσταται κραδασμούς ανεξέλεκτα, γιατί αυτό σημαίνει ότι θα ανταποκρίνεται σε κάθε περιστασιακό κραδασμό".
Και κάτι τελευταίο από αυτό το βιβλίο που μου έκανε μεγάλη εντύπωση. Γράφοντας για τον πνευματισμό, δηλαδή την επικοινωνία με τους νεκρούς, γράφει ότι μάλλον δεν είναι εφικτή ούτε αναγκαία γιατί :
" Περπατάμε πάνω στους προγόνους μας, όπως άλλοι θα περπατήσουν πάνω μας. Είναι δύσκολο να κάνουμε ένα βήμα, χωρίς να πατήσουμε πάνω στους πεθαμένους. Είναι δύσκολο να φάμε ή να πιούμε χωρίς να βάλουμε μέσα μας ότι έχει ξαναφαγωθεί και ξαναπιωθεί χιλιάδες φορές. Είναι δύσκολο ν' αναπνεύσουμε χωρίς να μπει στο σώμα μας το φύσημα των νεκρών. Τα στοιχεία που αποτέλεσαν τα σώματα, ξαναγύρισαν στη φύση κι ο καθένας μας έχει μέσα του άτομα που ανήκαν σ' άλλα σώματα. "

Δεν υπάρχουν σχόλια: